Veelgestelde vragen

Bestel- en verzendbeleid

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Kies het gewenste product en voeg het toe aan je winkelwagen. Klik vervolgens op het winkelwagentje. Ga vervolgens door alles stappen. Klik dan op de bestel-button. Vanaf hier hoef jij verder niks te doen, je ontvangt je pakketje binnen 1-2 werkdagen. Indien er iets niet duidelijk is horen wij het graag. Vul hiervoor onze contactformulier in. 

2. Hoelang duurt het voordat ik mijn pakketje ontvang?

 Indien je je order op een werkdag voor 19 uur hebt besteld, ontvang je het pakketje de volgende dag of uiterlijk de dag erna. Heb je op een zondag besteld? Dan ontvang je het pakketje op de eerst volgende dinsdag. 

3. What are the shipping costs?

The Netherlands: We ship an order above €35 completely free of charge. For orders below that we charge € 3.95 shipping costs.

Belgium: We ship an order above €50 completely free of charge. For orders below that we charge € 5.95 shipping costs.

4. Which carrier do you use?

When sending our packages with PostNL or DHL.

5. Can I have my package delivered to a PostNL pick-up point?

Yes, you can. During the ordering process you can choose a PostNL point as a shipping method in your area.

6. Can I also track my order?

This is certainly possible. After your order has been shipped, you will receive a Track and Trace code by email.

7. Can I still cancel my order?

Unfortunately this is not possible. Our orders are packed very quickly. What you can do is return the package.

8. Mijn pakket is niet geleverd, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat de tracking informatie aangeeft dat het pakket is geleverd, maar dit niet het geval is. In dit soort gevallen is het raadzaam om de buren te raadplegen of het pakket daar is geleverd. Mocht dat niet het geval zijn, dan raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Mocht het pakket kwijt zijn geraakt, sturen wij uiteraard een nieuw pakket.

9. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van leveren?

Het pakket wordt dat afgeleverd bij een postNL afleverpunt. Deze kun je dan later afhalen. Kijk met behulp van de Track and Trace code waar je pakket is afgeleverd.

Betalen

1. Welke betaalmethoden accepteert Hairmediq?

IDEAL, Apple Pay, Creditcard (Visa, Mastercard, American Express), Klarna en Bancontact

2. Brengen jullie kosten in rekening om te betalen?

Nee, alle betaalmogelijkheden zijn geheel gratis.

3. Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?

Alle prijzen op onze site zij  Inclusief BTW.

Retourneren

1. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling retourneren met een retourlabel. Op onze retourpagina lees je alle informatie over hoe je jouw bestelling kunt retourneren.

2. Hoeveel dagen heb ik om mijn bestelling te retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden het product te retourneren, zolang het product ongeopend en ongebruikt is. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de leverdatum.

3. Zijn er speciale retoureisen?

Om hygiënische en/of gezondheidsredenen bevatten bepaalde producten een verzegeling. Deze producten kun je enkel retourneren indien deze zegel onaangebroken is. Meer informatie kun je uiteraard vinden op onze retourpagina.

4. Hoe lang duurt een terugbetaling?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag inclusief verzend- en retourkosten zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met betalen tot we de producten hebben ontvangen of een aantoont dat de producten zijn teruggestuurd. Kijk voor meer informatie bij onze retourneringsbeleid.

Overige vragen

1. Heb ik garantie op de producten?

Uiteraard, geldt de wettelijke garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Dit wil zeggen dat het product datgene is of moet doen wat de consument er in van mag verwachten.

2. Zijn jullie bevoegd om Geneesmiddelen te verkopen?

Ja, maar alleen aan Nederlandse adressen. Alle Geneesmiddelen die verkocht worden via HairMediQ.nl zijn geregistreerd in Nederland en/of België. Wij voldoen aan strenge eisen opgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ons personeel heeft de juiste diploma’s om jou deskundig te kunnen helpen waarbij veiligheid voorop staat.

3. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

You can send an email to info@hairmediq.nl with your complaint. We will answer this e-mail within 2 working days and will of course do everything we can to solve the problem. It is also possible to report your complaint to the European online dispute platform (ODR) at https://webgate.ec.europa.eu/odr/ or submit it to the Thuiswinkel Disputes Committee, PO Box 90600, 2509 LP in The Hague (www. sgc.nl). The complaints may relate to our products and services.